Youmark

Epica Awards, ecco le Shortlist 2022. Dieci le sigle italiane. I vincitori a dicembre

Gli Epica Awards rendono note le shortlist per questa edizione del premio.

Ecco i progetti italiani che hanno passato la selezione

AKQA srl with “The Treecording” per The Coca-Cola Company in Creative Technology
AKQA srl with “The Treecording” per The Coca-Cola Company in Best Use of Sound
Armando Testa “I Can Change The World” per Luigi Lavazza in Advertising Photography (4 parts)
Armando Testa “I Can Change The World” per Luigi Lavazza in Publication Design
Armando Testa “The Persuaders” per Ferretti Group in Best Use of Music
DDB “New Polo List” per Volkswagen in Copywriting & Storytelling
DDB “The invisible monument” per SANOFI in Public Interest – Health & Safety
DDB “The suitcase” per IKEA in Homes, Furnishings & Appliances
DDB “The suitcase” per IKEA in Media Innovation – Alternative Media
Dentsu Creative “The Christmas Code” per Spotify in Online & Mobile services
Dentsu Creative “Trapped Sanremo” per Spotify in Branded Content – Product & Brand Integration
Dentsu Creative “Trapped Sanremo” per Spotify in Best Use of Music
DUDE MILANO  “Stranger Milano” per Netflix in Media Innovation – Alternative Media
DUDE MILANO “Stranger Milano” per Netflix in Events
DUDE MILANO “HOM – The first home collection for LGBT+ families” per Netflix in Events
DUDE MILANO “Stranger Milano” per Netflix in Experiential & Shopper Marketing
H48 “The Placeholder” per Sony Interactive Entertainment in Integrated Campaigns
Kronos Film “Everyone deserves a future” per Emergency in Public Interest – Social
TBWA Italia “NOTITLE” per Wired Italia in Media
The 6th “When in the woods” per Oasyhotel in Packaging Design
We Are Social “Deforestation Field” per Lavazza in Metaverse

Gli Ori e il Grand Prix verranno annunciati durante una cerimonia online che si terrà il prossimo 8 Dicembre. Argenti e Bronzi saranno resi noti online sul sito degli Epica Awards il 9 Dicembre.

Quest’anno i lavori iscritti sono stati 3099, scontando l’assenza delle agenzie russe a cui è stata preclusa la partecipazione. Primo il North America (400) seguito da Ukraina (396), Germania (276) e Francia (158). There was an increase in entries from Asia, notably Thailand, China and India. McCann, Publicis e Accenture i network più rappresentati, ma le iscrizioni da parte delle agenzie indipendenti sono state il 55% sul totale, in crescita.