Creative & Communication

Cannes Lions 018/22. Nei Film Tide/P&G sale sul podio del Grand Prix. Gli altri vincitori negli Entertainment, Film Craft e Glass. Ancora Leoni per Publicis/Diesel

Tide di P&G conquista 5 Grand Prix nei Film. 4 con i soggetti
It’s a Tide ad, trasmessi durante l’ultimo Super Bowl. Protagonista l’attore Jim Hopper nei panni di un onniscente narratore che fa il verso ad altri spot durante il match. Firma Saatchi & Saatchi New York, regia di Traktor through Rattling Stick.

Anche The Talk porta a casa un Grand Prix e un Gold Lion nella categoria. Lo spot, ideato da BBDO New York e diretto da Malik Vitthal through The Corner Shop, mostra diversi genitori di colore che parlano di pregiudizi razziali ai propri figli.

Niente da fare per le nostre shortlist:

Publicis Italy Milan Diesel/Keep the world flawed

Publicis Italy Milan Diesel /GWTF Poem

The&Partnership Italy Toyota/As I Really Am

Ogilvy Milan Emergency/Every Person Matters

DLV BBDO Milan FareXBene Onlus/Bullismo

Film Lions Winners

The Film Lions celebrate the creativity of the moving image. Entries will need to demonstrate brilliant brand storytelling intended for a screen. That is, filmed content created for TV, cinema, online and out-of-home experiences.

Il Grand Prix Entertainment lo vince Evert 45, una content series creata da N=5 Amsterdam per la telco olandese KPN per parlare ai ragazzi della Seconda Guerra Mondiale con storie di sopravvisuti, ma rendendole contemporaneee grazie a Evert, un giovane vlogged che posta sui social la sua vita ai tempi della guerra.

DLV BBDO Milan era in shortlist con
Fare X Bene Onlus – No more empty desk

Entertainment Lions Winners

The Entertainment Lions celebrate creativity that turns content into culture. Entries will need to demonstrate ideas that are unskippable; that is, work which captivated in order to cut-through, communicate a brand message or connected with consumers in a new way.

Grand Prix Film Craft per Hope, short film ideato da Sra. Rushmore e Blur Films Madrid per l’International Committee of the Red Cross (ICRC).

Per l’Italia, Publicis Italy Milan/Diesel – Go with the flaw vince un Silver Lion e un Bronze Lion, mentre Publicis Italy Milan/Diesel – Go with the flaw  si aggiudica un Bronze Lion

Film Craft Lions Winners

The Film Craft Lions celebrate on-screen artistry. Entries will need to demonstrate exceptional filmmaking. That is, work in which technical skill and prowess in production elevates an idea or dramatically enhances its execution.

Nei Glass, Grand Prix a Blood Normal, una campagna che invita le donne a non stigmatizzare il periodo delle mestruazioni. Per Libresse firma AMV BBDO.

Glass The Lion for Change Winners

The Lion for Change celebrates culture-shifting creativity. Entries will need to demonstrate ideas intended to change the world; that is, work which sets out to positively impact ingrained gender inequality, imbalance.