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A seguito di una gara, UNICEF Italia sceglie Havas Media per la costruzione di un modello strategico più efficace

[TREATED PHOTO] Portrait of smiling boy with his mother. The United Nations Children’s Fund (UNICEF) is one of the most trusted names in international development and humanitarian action, with a presence in over 190 countries and territories. That trust has been earned over the course of over 70 years by delivering and renewing a promise made to promote the rights and well-being of every child, everywhere. UNICEF’s brand is a strategic asset that improves the organization’s ability to fulfill its mission. It builds goodwill among UNICEF supporters, improves recognition among our audiences and strengthens our reputation with partners, aiding in the building of three key brand attributes - trust. respect and high visibility. [TREATED PHOTO] may be used for editorial use & fundraising use by UNICEF in editorial contexts in digital or traditional platforms such as UNICEF publications and global, COs, ROs and National Committee digital or traditional platforms to advocate, raise awareness and fundraise in digital campaigns and appeals. [RELEASE OBTAINED] photographs may additionally be used by UNICEF in advertising/promoting its brand eg. outdoor/indoor billboards, airport posters, bus shelter posters etc.

A seguito di una gara, UNICEF Italia ha scelto Havas Media per le capacità espresse nella gestione dei progetti di crm e la capacità di connettere il business con dati e tecnologie, con l’obiettivo di costruire un modello di strategia di contatto data driven.

Il punto di partenza sarà quello di identificare i sostenitori di UNICEF e contattarli durante la customer journey, attraverso una metodologia proprietaria basata su 5 fasi: analisi, strategia, progettazione, esecuzione e monitoraggio.

Uno degli obiettivi chiave è fidelizzare le donazioni e sviluppare un flusso di contatto con i donatori in modo da rendere le comunicazioni più efficaci ed efficienti.

Questo è solo il primo passo di un progetto più ampio attraverso il quale Havas Media supporterà UNICEF Italia nell’approcciare, in modo più efficace, l’utilizzo delle informazioni in un’ottica multicanale sempre più data driven.

Immagine: ©UNICEF/UN0214029/Siddique